ПІДСУМКИ ЕКОНОМІЧНО-СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ СУМСЬКОГО РАЙОНУ ЗА І КВАРТАЛ 2013 РОКУ

Агропромисловий комплекс

Агропромисловий комплекс Сумського району налічує 58 оперативно звітуючих сільськогосподарських підприємств та 57 малих господарств.

Наявність сільськогосподарських угідь по сільгосппідприємствах району станом на 01.01.2013 р. становить 93,06 тис. га, у тому числі ріллі – 82,82 тис.га.

Під урожай 2013 року сільськогосподарськими підприємствами району було посіяно озимих культур всього з зеленим кормом та ріпаком  на площі 23,1 тис. га, в т.ч. пшениці – 21,6 тис. га, жита – 1,4 тис. га, ячменю – 0,05 тис. га.

Господарства Сумського району ведуть весняно-польові роботи.

Підживлено озимих на площі 25,1 тис. га, що становить 100% до плану.

Станом на 17.04.2013 р.  посіяно ярого ячменю на площі 90 га.

Потреба мінеральних добрив по сільськогосподарських підприємствах району складає 12,3 тис. тонн. Станом на 17.04.2013 р. в наявності 10,5 тис. тонн, або 85%.

Засобами захисту рослин господарства забезпечені на 100% - 65,4 тонн.

Забезпеченість насінням ярих зернових та зернобобових становить  4,4 тис. т., що складає 100 % до потреби.

Запланований машинно-тракторний парк до проведення весняно-польових робіт підготовлений на 100%. Станом на 17.04.2013 р. готовність техніки складає: тракторів – 615 одиниці з 615 запланованих; сівалки – 314 одиниці з 314 запланованих; культиватори – 260 одиниць з 260 запланованих; комбіновані агрегати – 45 одиниця з 45 запланованих; дискові борони –107 одиниць з 110 запланованих; розкидачі мінеральних добрив – 48 одиниці з 50 запланованих.

На сьогоднішній день заключено угод на додаткове залучення 15 тракторів на 4750 га ріллі.

Забезпеченість паливно-мастильним матеріалом становить 100 % до потреби. Станом на 17.04.2013 накопичено 1880 т диз.палива, 445 т бензину, 116 т. мастил.

Забезпеченість механізаторськими кадрами становить 86%.

З метою технічного переоснащення рослинницької галузі за січень-березень 2013 р. сільськогосподарськими підприємствами району було закуплено 19 одиниць техніки сільськогосподарського призначення на загальну суму 2964 тис. гривень.

Вагому частку виробництва сільськогосподарської продукції в районі займає тваринницька галузь.

За І квартал 2013 року по господарствах Сумського району валове виробництво молока склало 6895 тонн, що на 23 тонни більше до аналогічної дати  минулого року, або становить 101 %. Надій по середньому  поголів’ю корів склав 1277 кг молока, що на 20 кг більше показника 2012 року.

З початку року господарствами району вирощено худоби та птиці  на 394 тонни більше до показника минулого року, а саме 1890 тонни.

За відповідний період реалізація худоби та птиці на забій склала 1568 тонн, що на 145 тонн більше аналогічного періоду  2012 року, або становить  110 %

Виробництво яєць становить 33169 тис. шт., що складає 146 % до аналогічного періоду минулого року.

Поголів’я великої рогатої худоби станом на 1 квітня 2013 р. становить 13725 голів, що становить 98 % до показника минулого року. В тому числі поголів’я корів складає 5475 голів, що залишається майже на рівні показника минулого року. Свинопоголів’я збільшилося на 46 % і складає 20951 голову. Поголів’я птиці складає 805849 гол, що становить 139 % до минулого року.

Середньомісячна заробітна плата працівників сільського господарства за січень-грудень 2013 р, згідно оперативних даних, становить 2120 грн., що на   27 % більше до аналогічного періоду 2012 року.

 

Промисловість

На території району розташовано 5 промислових підприємств. З них працюють 2 підприємства, зокрема ВАТ „Сумський з-д продтоварів”,  ТОВ „З-д Еко – продукт». Загальний обсяг реалізованої промислової продукції (робіт, послуг) за січень-лютий 2013 року зменшився на 12,3 % в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 9485,0 тис. грн. У розрахунку на одну особу обсяг реалізованої промислової продукції склав 150,7 гривні, що на 21,2 гривні менше в порівнянні з аналогічним періодом 2012 року.

 

Житлово-комунальне  господарство

За І квартал 2013 року для поліпшення якості питної води децентралізованого водопостачання  виконано:

         - благоустрій шахтних колодязів –  4 шт.

         - очищено та продезінфіковано шахтні колодязі – 7 шт.

Для поліпшення надання послуг з централізованого  водопостачання  виконано:

-  реконструкцію водогону –  0,1 км   (Басівська сільська рада, Юнаківська сільська рада);

-  заміну насосного обладнання свердловин – 4 шт. (Кияницька, Миколаївська, Новосуханівська сільські ради та Степанівська селищна рада).

Проблемними питаннями залишаються:

- забезпечення водопостачання сіл Софіївка та Вербове Северинівської с/р;

- вирішення питання каналізації с. Червоне

    -  встановлення доочистки  каналізаційних стічних вод смт. Хотінь

- водопостачання с. Харківщина Шпилівської с/р.

- відновлення водопостачання в с. Ясени Садівської с/р.

 

Енергозабезпечення та енергозбереження

Рівень оплати за спожиту електричну енергію за січень-березень 2013  року становить 100,4%, заборгованість минулих років споживачів перед ВАТ "Сумиобленерго" з початку року зменшилась на 46,0 тис. гривень і на 01.04.2013 року складає 1464,0 тис. гривень.

Рівень розрахунків за спожитий природний газ за січень-березень 2013  року становить 93,4 %, заборгованість споживачів перед ВАТ "Сумигаз" станом на 01.04.2012 року становить 6547,2 тис. грн. (по населенню – 5545,0 тис. грн.).

 

Дорожній комплекс

Філією «Сумський райавтодор» за січень-березень 2013 року виконані роботи по експлуатаційному утриманню автомобільних доріг місцевого та регіонального значення на загальну суму  1168,1 тис. гривень

 

Будівництво

Станом на 01.04.2013 року  в районі всіма забудовниками за рахунок різних джерел фінансування введено в експлуатацію 2633  м2  загальної площі житла (17,9% до плану).

 

Інвестиційна діяльність

За січень-грудень 2012 року підприємствами та організаціями всіх форм власності освоєно 168207,0 тис. гривень капітальних інвестицій, що на 146,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

З метою залучення міжнародної технічної допомоги для розвитку району, розроблені та  надані  проектні пропозиції, а саме: «Центр культурно-історичного розвитку «П.І. Чайковський в Низах» та «Комунальний заклад «Районний центр-гуртожиток соціальної адаптації дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» в Сумському районі», що складалися українською і англійською  мовами та містили: аналіз проблеми, розв’язання якої потребує залучення міжнародної технічної допомоги; мету та завдання проекту (програми); перелік видів діяльності, що здійснюватимуться  за рахунок міжнародної технічної допомоги; стислу інформацію про потенційного реципієнта; очікувану вартість проекту (програми) і термін його реалізації; очікувані результати від  реалізації  проекту  (програми) та вплив  проекту  (програми)  на  розвиток  району.

        

Підприємництво

         В малому підприємництві за І квартал 2013 рік зареєстровано 27 суб’єктів підприємницької діяльності, що на 43,8% менше ніж за аналогічний період 2012 року (48).

          За І квартал 2013 рік центром зайнятості проведено 15 семінарів на теми «Від бізнес ідеї до власної справи». «Як розпочати свій бізнес», «Семінар з питань організації зеленого туризму» в яких прийняли участь  117 чоловік.

1 – особа планує відкриття власного бізнесу в квітні поточного року.

        

Споживчий ринок та цінова ситуація

Обсяг роздрібного товарообороту підприємств-юридичних осіб за 9 місяців 2012 року збільшився на 46,3 % порівняно з відповідним періодом минулого року та становить 108896,8 тис. гривень. Обсяг послуг, реалізованих населенню району за 12 місяців 2012 року склав 2639,5 тис. гривень. У розрахунку на 1 особу за січень 2013 року реалізація платних послуг становить 7,8 гривні.

На території Сумського району ринки відсутні.

Середній тариф на послуги з водопостачання за І квартал 2013 року для населення складає 3,63 гривні за 1 куб. метр, з водовідведення – 3,30 гривні за 1 куб. метр, для бюджетних установ 4,3 гривні та 3,90 гривні відповідно, середні тариф з утримання будинків становить 0,64 гривні за 1 кв. метр,  централізоване теплопостачання для населення відсутнє.

 

Бюджетна політика

До місцевих бюджетів Сумського району за січень-березень 2013 року надійшло 52095,6 тис. гривень. З них дотації – 21717,5 тис. гривень, субвенцій – 18912,7 тис. гривень

Власних та закріплених доходів надійшло в сумі 11465,4 тис. гривень, або 123,2 % до плану звітного періоду. Додатково отримано 2155,6 тис. гривень. Відповідно до звітного періоду 2012 року приріст склав 2628,7 тис. гривень, або 29,7 %.

В розрізі місцевих бюджетів досягли виконання запланованих показників за доходами досягли 3 селищні, 24 сільські ради та районний бюджет.

 

Соціальна політика

Підтримка сім’ї, дітей та молоді

Протягом І кварталу 2013 року 29 багатодітних родин отримали посвідчення багатодітної сім’ї, а 107 дітей із багатодітної сім’ї - посвідчення дитини із багатодітної сім’ї,  що дало право на отримання пільг цією  категорією сімей. Усього станом на 01.04.2013 року в районі проживає  344  багатодітні родини, у яких виховується 1162 дітей. Усі сім’ї  користуються пільгами.

У районі  проживає  157 жінок, яким присвоєно  почесне звання України «Мати-героїня». Серед них 7 жінок, які на сьогодні виховують неповнолітніх дітей. Усі вони отримали одноразову допомогу. У І кварталі 2013 року почесне звання «Мати-героїня» отримали  6 жінок. На 1 жінку підготовлено пакет документів  щодо присвоєння зазначеного звання.

Протягом кварталу 5 дітей пільгових категорій мали змогу відпочити в Українському дитячому центрі «Молода гвардія». Рішенням сесії районної ради від 25.12.2012 року затверджено районну програму відпочинку та оздоровлення дітей на 2013 рік.

З метою формування високої патріотичної свідомості, зміцнення дружніх стосунків активної молоді шляхом залучення її до організації та участі в спільному заході у квітні команда учнів Верхньосироватської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів,  членів військово-патріотичного гуртка «Пошук», взяла участь  у виїзному практичному занятті з військово-патріотичного виховання.

Станом на 01.04.2013 на первинному обліку служби у справах дітей Сумської районної державної адміністрації перебуває 183 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з них: 116 – перебуває під опікою, піклуванням; 15 – у прийомних сім’ях; 14 – у дитячих будинках сімейного типу; 38 – у державних закладах.

          Всього сімейними формами виховання охоплено 80% дітей, які перебувають на первинному обліку служби.

  Протягом І кварталу 2013 року на первинний облік служби у справах дітей взято 5 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з них влаштовано: під опіку, піклування – 4; до обласного спеціалізованого будинку дитини – 1.

Станом на 01.04.2013 в районі діє 1 дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 6 дітей, позбавлених батьківського піклування, та 3 прийомні сім’ї, в яких виховується 3 дітей, позбавлених батьківського піклування.

Протягом І кварталу до служби звернулася одна особа щодо можливого створення прийомної сім’ї. Працівниками служби у справах дітей проведено роботу з можливими кандидатами на створення прийомної родини, запропоновано інші форми сімейного виховання дітей. 29.03.2013 кандидати були направлені до районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді для проведення анкетування та направлення кандидатів на навчання.

Службою у справах дітей, з початку року, обстежено умови проживання всіх прийомних сімей та дитячого будинку сімейного типу. Всі діти розвиваються відповідно віку, забезпечені необхідними речами, одягом.

У першому кварталі з первинного обліку було знято 3 дітей у зв’язку з усиновленням громадянами України. Станом на 01.04.2013 на обліку потенційних кандидатів в усиновлювачі перебуває 1 родина, 2 сім’ї готують документи для постановки на облік.

 Грошові доходи населення

     Середньомісячна  заробітна плата найманих працівників за 2012 рік. склала 2037 гривень, що на 14,2 % більше порівняно з 2011 роком (1783 грн.).

Заборгованість по заробітній платі в районі станом на 01.04.2013 становить в сумі 1036,5тис. гривень на 5-ти підприємствах. У тому числі:

− ДП „Сумський державний селекційний центр” − 748,9 тис. грн.;

− ДП „Новосуханівський спиртовий завод” – 18,9 тис. грн.;

− ТОВ „Суминафтотранс” – 31,4 тис. грн.;

− ЗАТ „СПМК № 9” – 186,0 тис. грн.;

— ДП „Сумиспирт” – 51,3 тис. грн.

       По відношенню до початку року заборгованість по заробітній платі зросла на 41 тис. грн. або на 4,1%.

Питання своєчасності виплати заробітної плати знаходиться на постійному контролі, управлінням соцзахисту населення здійснюється щотижневий моніторинг погашення заборгованості. З метою попередження виникнення заборгованості по заробітній платі та контролю за погашенням заборгованості по зарплаті щомісяця проводяться засідання  комісії, на які запрошуються керівники всіх підприємств – боржників району. За 1 квартал 2013 року проведено 3 засідання комісії. Рішення комісії оформлюються протоколами, за виконанням яких забезпечується постійний контроль.

Питання погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах – боржниках району двічі на місяць розглядається на апаратних нарадах при голові районної державної адміністрації.

        З метою прискорення вирішення питання щодо ліквідації боргів по заробітній платі на підприємствах державної форми власності ДП „Сумський державний селекційний центр”,  ДП „Новосуханівський спиртовий завод”,    ДП „Сумиспирт” у лютому – березні 2013 року тимчасовою районною комісією з питань погашення заборгованості із заробітної плати надано листа міністру аграрної політики та продовольства України, генеральному директору  ДП „Укрспирт”, прокурору Сумського району з проханням посприяти зменшенню заборгованості на підприємствах – боржниках району.

У січні – березні 2013 року районною комісією з питань зайнятості населення обстежено 35 суб’єктів підприємницької діяльності. В результаті обстежень встановлено, що без оформлення трудових відносин працювало 8 найманих працівників у 6 суб’єктів підприємницької діяльності. Станом на 01.04.2013 легалізовано 6 робочих місць, з них : 4 укладено трудові договори з найманими працівниками; 2 – від послуг працівників підприємці відмовились. Результати обстежень підприємців розглядаються на засіданні комісії. У звітному періоді відбулося 3 засідання районної комісії.

 

Зайнятість

Протягом січня-березня 2013 року комплекс різноманітних послуг та матеріального забезпечення в Сумському районному центрі зайнятості отримали 899 безробітних, з них 342 особи, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Чисельність осіб, які отримували послуги та не були зареєстровані як безробітні склала 71 особу.

         Навантаження на вільні робочі місця станом на 01.04.2013 року складає         8 чол. На обліку станом на 01.04.2013 року перебуває 656 безробітних громадян та 10 осіб, які не були зареєстровані як безробітні. З них 630 – це особи, які не були зайняті до 1 року, 32 особи вивільнені у зв’язку зі змінами в організації виробництва, 53 –звільнені за власним бажанням, 514- звільнені за угодою сторін та 98 осіб звільнені в зв'язку із закінченням терміну трудового договору.

         До центру зайнятості в січні березні 2013 року надійшла інформація про наявність 432 вакансій від 97 роботодавців.

         Загальна чисельність безробітних, охоплених активними заходами сприяння зайнятості у січні-березні 2013 року складає 550 осіб, рівень охоплення активними заходами сприяння зайнятості склав 61,2%.

         Упродовж звітного періоду працевлаштовано за сприяння служби зайнятості 142 безробітні особи та 59 осіб, які отримували послуги та не були зареєстровані як безробітні. Рівень працевлаштування складає 20,7%.

         Працевлаштування на дотаційні робочі місця не проводилося із-за відсутності затвердженого порядку надання дотацій роботодавцям.

         Середньооблікова кількість безробітних, які отримували допомогу по безробіттю у звітному місяці становить 590. Середній розмір допомоги по безробіттю склав 1322,37 грн.

Для підтримки безробітних у започаткуванні власної справи державною службою зайнятості надається одноразова виплата допомоги по безробіттю. Протягом січня-березня 2013 року не було безробітних, які б виявили бажання займатися підприємницькою діяльністю.

Згідно нового Закону України «Про зайнятість населення» фінансування організації громадських робіт здійснюється пропорційно рівними частинами за рахунок коштів  місцевих бюджетів та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. Державний центр зайнятості виділив 200,0 тис. грн. з коштів Фонду на організацію та проведення громадських робіт. На жаль, на сьогоднішній день жодна сільська та селищна рада не виділила кошти з місцевих бюджетів на вищезгадані цілі, тому оплачувані громадські роботи у січні-березні 2013 року не проводились. За рахунок коштів підприємств були організовані роботи тимчасового характеру для 188 осіб.

В січні-березні поточного року центром зайнятості були організовані оплачувані роботи тимчасового характеру за рахунок коштів ДП «Сумський агролісгосп», ТОВ «За мир», ТОВ АФ «Лан», ТОВ АФ «Рост», ТОВ АФ «Северинівська», ТОВ «Глобал Харвест», ТОВ АФ «Владана», ФГ «Зернова долина», ПСП «Діана», ФГ «Фоменко В.І.», ПСП «Гарант», ТОВ АФ «Северинівська», СВК «Миколаївський», ТОВ «Хлібодар», «Мрія-СК», ТОВ «Силікатобетон» та інших для 188 безробітних. Витрати роботодавців склали 32,7 тис. грн.

         Чисельність осіб, що проходили професійне навчання у січні-березні 2013 року – 220. Рівень охоплення безробітних професійним навчанням складає 24,5%. На організацію професійного навчання,, відшкодування коштів на проїзд витрачено понад 84,8  тис. грн. Одним із пріоритетів діяльності служби зайнятості є проведення профорієнтаційної роботи. Центром зайнятості реалізується інноваційний проект – програмно-апаратні комплекси для професійної орієнтації шкільної молоді «Профорієнтаційний термінал». Встановлені та працюють 16 терміналів у загальноосвітніх навчальних закладах.

         За січень-березень 2013 року в Сумському районному центрі зайнятості на обліку перебувало 899 безробітних громадян. За період перебування на обліку ними отримано 1069 профінформаційних та 564 профконсультаційних послуги. Загалом профорієнтаційними послугами охоплено 1199 громадян. Із них  782 складають  особи із числа безробітних, 240 чоловік-учнівська молодь, 177- зайняте населення.

За січень-березень 2013 року на обліку в центрі зайнятості перебувало 13 інвалідів, які одержали профінформаційні та профконсультаційні послуги. Надано статус безробітного 13 інвалідам, 13 інвалідів отримували допомогу по безробіттю. Для всіх здійснюється пошук підходящої роботи. З них 1- проходив профнавчання за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

         З Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття видатки на виплату допомоги по безробіттю за січень-березень 2013 року склали 2529,49 тис. грн..

         В звітному періоді за показниками, що належать до компетенції служби зайнятості в районі створено 135 нових робочих місць. З них 98 створено в малому бізнесі через реєстрацію трудових договорів у центрі зайнятості, 37 у юридичних осіб.

         Водночас ліквідовано 100 робочих місць (у юридичних осіб-0, у фізичних-100).

.Соціальне забезпечення

         З метою підтвердження права для призначення державної допомоги малозабезпеченим сім’ям  та житлових субсидій, державними соціальними інспекторами  здійснено 473 обстеження житлово-побутових умов проживання сімей, в тому числі 154 перевірки по цільовому використанню одноразової допомоги при народженні дитини, складені відповідні акти.

Планується проведення капітального ремонту житла 2-м інвалідам війни у межах кошторисних призначень на суму 60 тис. гривень. Управлінням вжито організаційних заходів щодо затвердження рішенням сесії районної ради кошторисів витрат капітальних ремонтів житла цим ветеранам війни, проведена експертиза кошторисів відповідно до установленого порядку, комісійно визначено підрядника-виконавця робіт. Фінансування в 1 кварталі 2013 році не надходило.

 

Пенсійне забезпечення

  Загальна сума видатків на пенсійні виплати та інші заплановані витрати склала 67,5 млн. грн.. що на 9,5 млн. грн. більше,  ніж за відповідний період минулого року.

Станом на 1 квітня 2013 року в управлінні перебуває 17,9 тис. пенсіонерів. Середній розмір пенсії дорівнює 1236,58 грн. З початку року сума пенсії зросла на 0,3%.

До бюджету управління надійшло 22,9 млн. грн. власних надходжень, що на 0,1 млн. грн. менше, ніж за відповідний період минулого року. Зменшення надходжень обумовлене міграцією платників за межі району протягом 1 кварталу 2013  року.  Серед  них  найбільші  платники:   Сумський  РВ  УМВС

(-100,0 тис. грн.), ДП МГ „Суми” (-20 тис. грн.), Сумська райспоживспілка         (3,0 тис. грн.), КП Злагода (- 3 тис. грн.).

 Станом на 01.04.2013 року платниками району залишаються несплаченими 1032,4 тис. грн. заборгованості зі сплати єдиного та  страхових внесків. З початку року сума боргу збільшена на 520,0 тис. гривень.

 У структурі боргу 18,8% - борги підприємств банкрутів (194,1тис. грн.).

 Борги економічно-активних платників складають 838,3 тис. грн., або 81,2%.

Найбільшими боржниками з дієвим статусом боргу станом на 01.04.2013 обліковуються: ТОВ „Суминафтотранс” (106,2 тис. грн.), ДП „Сумський державний селекційний центр” (68,5 тис. грн.), ТОВ „Будівельна компанія” ТНГ” (37,4 тис. грн.), фізичні особи- підприємці (170 осіб) -  563,4 тис. грн.

 Вжиті спільні заходи управління з райдержадміністрацією, прокуратурою району, органами Державної виконавчої служби дозволили виконати планові показники по надходженню власних коштів до Фонду. Зокрема, на 153,5 тис. гривень були погашені борги після розгляду питань на засіданнях тимчасової комісії райдержадміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.  Протягом першого кварталу 2013 року за виконавчими документами, які перебували в органах ДВС, надійшло 176,1 тис. гривень, що на 103,8 тис. гривень більше, ніж в аналогічному періоді 2012 року.

 

Охорона здоров’я

Медичну допомогу в районі станом на 01.04.2013 року надають: центральна районна клінічна лікарня на 196 ліжок та 170 відвідувань в зміну в поліклініці; дві селищні лікарні на 24 ліжка та 74 відвідування в зміну; три сільські дільничні лікарні на  30 ліжок та 129 відвідувань в зміну; 15 амбулаторій загальної практики сімейної медицини на 598 відвідувань в зміну; 9 фельдшерсько-акушерських і 25 фельдшерських пунктів.

На фінансування галузі на 2013 рік затверджено (з урахуванням уточнення) 33877,9 тис. гривень, за січень-березень  місяць 2013 року заклади охорони здоров'я району профінансовано в обсязі 8849,2 тис. гривень.

На забезпечення медикаментами для невідкладної допомоги в амбулаторних умовах дітей пільгової категорії заплановано 115,8 тис.грн., виконано за І квартал 2013 року – 28,2 тис.грн., що складає 24,4 % до запланованого. В порівнянні з попереднім роком видатки в 2013 році на забезпечення медикаментами для невідкладної допомоги в амбулаторних умовах дітей пільгової категорії збільшені  на 25,0 %.

На виписку пільгових рецептів для забезпечення психічно хворих сучасними медикаментами в амбулаторних умовах заплановано 60,0 тис. грн., фактично за І квартал 2013 року забезпечено медикаментами дану категорію хворих на суму 17,2 тис.грн., що складає 28,7% до запланованого.

Крім того, по бюджету розвитку на 2013 рік заплановані видатки в розмірі 1189,9 тис.грн., за І квартал фактично було профінансовано 530,6 тис.грн (44,6%) на погашення кредиторської заборгованості, яка склалася станом на 01.01.2013р. за поставлене медичне обладнання та виконанні капітальні ремонти по центральній районній лікарні та реконструкції системи опалення по Бітицькому та Олексіївському ФАПах.

          Проблемними питаннями залишаються:

-         придбання стаціонарного рентгенологічного комплексу на три робочі місця.

-         покращення матеріальної бази сільських закладів сімейної медицини.

-         придбання житла для молодих фахівців із числа лікарів та середнього медичного персоналу.

-         придбання санітарних автомашин для Садівської та Косівщинської АЗПСМ.

-         передача на баланс  центральної районної клінічної лікарні приміщень Сумської міської клінічної лікарні № 5 (поліклініки, інфекційного корпусу та старого чотириповерхового хірургічного корпусу), які на даний час орендуються нашою установою.

 

Освіта

У районі функціонують 22 загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, 2 загальноосвітні школи І-ІІ ступенів, 11 навчально-виховних комплексів, в яких навчається 4626 дітей.

Організоване гаряче харчування дітей. Середній відсоток охоплення дітей гарячим харчуванням у І кварталі 2013 року склав 88,3% учнів. Учні початкових класів та діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, забезпечені безкоштовним харчуванням на 100 %.

Рівень комп’ютеризації закладів освіти району становить 85%. До мережі Інтернет підключено всі загальноосвітні навчальні заклади.

  Станом на 1 квітня 2013 року 1135 учнів навчальних закладів району проживають за межею пішохідної доступності і потребують підвезення. Фактично підвозяться 1122 дітей. У порівнянні з даними на початок навчального року відсоток дітей, що фактично підвозяться, зріс з 97,7% (1099 дітей) до 98,8% (1122 дітей). Парк шкільних автобусів налічує 13 одиниць.

З листопада 2012 року для організованого підвезення учнів Н.Сироватської ЗОШ І-ІІІ ступенів задіяний автобус ПАЗ 4234, 2007 р.в., що належить  ТОВ «Липоводолинський Райснаб».

         З лютого 2013 року для організованого підвезення учнів Степанівських ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та №2 використовується шкільний автобус, що у 2010 році був придбаний за програмою ПРООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду» та стоїть на балансі Степанівської селищної ради.

         Станом на 01.04.2013 року безкоштовним підвезенням охоплено 884 дитини, що складає 77,1% від загальної кількості дітей, що під’їжджають різними видами транспорту. Із них 508 дітей під’їжджають шкільними автобусами, 376 – іншими видами транспорту.

         До місць роботи безкоштовно під’їжджає 203 вчителя.

Здійснюється підтримка педагогічних працівників, які досягли високих результатів у праці на рівні району та області.

 Так, розпорядженням голови районної державної адміністрації від 10.05.2011 року № 419 „Про відзначення вчителів учасників другого обласного туру Всеукраїнського конкурсу ”Вчитель року-2011” встановлено надбавки до посадових окладів 4 педагогічним працівникам: 2 чол. -  25%, 2 чол. - 10%.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 13.06.2012 року  № 40-з «Про відзначення вчителів, які підготували переможців Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України» 20 учителів отримують надбавки до посадових окладів: 1 чол. – 50%, 19 чол. – 25%.

Останніми роками удосконалюється мережа дошкільних навчальних закладів: створюються навчально-виховні комплекси, відкриваються додаткові групи.

З метою створення оптимальних умов для розвитку дошкільної освіти в районі  збільшилась кількість дошкільних груп у закладах. На сьогодні функціонує 81 група.  Проведена робота по вивільненню приміщень дошкільних навчальних закладів. Так, у 2012-2013 навчальному році першокласники п’яти шкіл (В.Вільмівська, Н.Сироватська, Северинівська,  Підліснівська та Низівська ЗОШ) працюють на базі дошкільних навчальних закладів. Для  решти учнів із трьох шкіл району, що у 2011-2012 н.р. працювали у ДНЗ, обладнано класні кімнати у загальноосвітніх навчальних закладах.

Відкрито додаткові дошкільні групи на базі Токарівського, Стецьківського дошкільних навчальних закладів, що дало можливість охопити дошкільною освітою ще 40 дітей.

Суспільним дошкільним вихованням охоплено 74% дошкільнят. У районі 1784 дітей виховуються в різних типах дошкільних закладів. Діти 5 років на 100% охоплені підготовкою до навчання у школі.

З метою своєчасного виявлення, обліку та контролю за організацією якісного навчання дітей з психофізичними вадами за спеціальними програмами в районі успішно діє психолого-медико-педагогічна консультація. На базі Косівщинського ДНЗ «Золота рибка» діє логопедична група.

Дошкільні навчальні заклади у І кварталі 2013 року поповнилися новими меблями на загальну суму 14,5 тис.грн. (10,3 тис.грн. – спонсорські кошти, 4,2 тис.грн. – місцевий бюджет). Придбано 65 стільців для Новосуханівського та Косівщинського ДНЗ, 8 шаф для В.Чернеччинського та Косівщинського ДНЗ.

Подальшому розвитку галузі освіти в районі сприяють районні програми:

- Комплексна програма розвитку освіти району у 2012 - 2015 роках, затверджена рішенням 13 сесії Сумської районної ради 6 скликання від 02.03.2012 року зі змінами;

- Програма розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року, затверджена рішенням Сумської районної ради від 09.06.11

- Районна цільова програма "Дитячі меблі Сумщини" на період до 2015 року, схвалена розпорядженням голови районної державної адміністрації від 04.11.2011 року № 1029.

На 23 сесії Сумської районної ради шостого скликання, що відбулася  14.03.2013 року, внесені зміни до Комплексної програми розвитку освіти району у 2012-2015 роках, програми розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року. Крім того, для організації належного відпочинку та оздоровлення дітей у 2013 році виділено 420 тис. гривень.

         На виконання пріоритетів програми соціального та економічного розвитку району на 2013 рік у І кварталі погашено кредиторську заборгованість 2012 року, що стосувалася капітального ремонту приміщення Кіндратівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та поповнення медичних кабінетів опорних шкіл освітніх округів.

Культура

       Cтаном на 17.04.2013 в районі функціонує 100 закладів культури: 47 закладів культури клубного типу, 48 бібліотечних закладів, 3 дитячі школи естетичного виховання, 2 народних музеї.

У районі працюють 173 колективи художньої самодіяльності, з яких мають звання «народний», «зразковий» - 21 колектив.

       В районі існує 183 пам’ятки історії, архітектури та археології.

       За звітний період проведено:

-         заключний концерт районного фестивалю народної творчості

«Хліборобська пісня - 2012» у рамках обласного культурно-мистецького фестивалю «Талантами уславлена земля – це рідна Сумщина моя!» (30.03.2013);

-         районне свято, присвячене Дню працівників житлово-комунального 

господарства і побутового обслуговування населення;

         семінар - нарада для керівників закладів  культури клубного типу;

-         на протязі місяця були проведені репетиції зведеного хорового колективу

учнів шкіл естетичного виховання району.

Учні та викладачі дитячих шкіл естетичного виховання району взяли участь та вибороли  призові місця в конкурсах різного рівня:

- обласному конкурсі  на базі Сумського вищого училища мистецтв і культури    ім. Д.С.Бортнянського – учні Садівської та Косівщинської ДШМ, Низівської ДМШ (березень, м.Суми);

-         відкритому конкурсі юних виконавців «Первоцвіт» – учні Косівщинської

та Садівської ДШМ  (березень, м.Білопілля).

 

Фізична культура і спорт

Протягом І кварталу проведено районні змагання з військово-прикладного багатоборства серед допризовної молоді, де взяли участь 22 команди, змагання з шахів, шашок, настільного тенісу, змагання з міні-футболу «Шкіряний м’яч», взяли участь 10 команд.