МОБІЛЬНІ ДОДАТКИ ЗАМІСТЬ ПАПЕРОВИХ ЗВЕРНЕНЬ. СУМЩИНА ПОСТУПОВО ВПРОВАДЖУЄ СЕРВІСИ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕМОКРАТІЇ

Представники органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування Сумщини ознайомилися з популярними сервісами, що допомагають налагодити ефективний взаємозв’язок громадян та влади у вирішенні різноманітних соціально важливих проблем, ділилися досвідом електронної демократії  

Під час засідання «Пріорітети цифрового розвитку Сумщини», що проходило у форматі круглого столу, для представників органів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування була презентована Платформа електронної демократії.

Виконавчий директор Асоціації відкритих міст Анна ШАВИРО, розповіла про інструменти, що максимально відповідають часу, потребам та запиту громадян. Це, наприклад, мобільні додатки замість паперових звернень чи телефонного зв’язку, комунікаційні платформи замість запитів, портали, що працюють за принципом «єдиного вікна» замість десятків посилань на різноманітні державні сервіси у сфері е-демократії та інше.

Зокрема, сервіс «Місцеві електронні петиції» дає можливість мешканцям міст впливати на розвиток своїх громад через звернення до органів влади з петиціями. Ці петиції розглядаються органами місцевого самоврядування у встановленому законодавством порядку за умови підтримки тексту петиції визначеною кількістю мешканців. Такий сервіс у декількох містах Сумщини використовують вже дуже активно.

Також населення може пропонувати свої проекти місцевого розвитку та впливати на розподіл визначеної частки коштів місцевого бюджету шляхом голосування за ті чи інші проекти за допомогою інструменту «Громадський бюджет». Позитивний досвід такої роботи має Сумська міська влада за активного сприяння громадськості.

За допомогою сервісу «Відкрите місто», який на Сумщині дуже активно працює в Тростянці, жителі інформують місцеву владу про актуальні проблеми благоустрою, житлово-комунальної сфери, інфраструктури тощо, для оперативного усунення цих проблем. Надалі на сервісі будуть реалізовані інші функції, що забезпечують активне залучення мешканців для вирішення інших питань місцевого розвитку.

Затребуваним і доступним сервісом в багатьох органах влади Сумщини є «Електронні консультації з громадськістю». За допомогою нього органи місцевої влади можуть більш активно залучати жителів до обговорення питань розвитку міст та громад, розгляду проектів документів перед схваленням, прийняття управлінських рішень, проводити місцеві опитування з метою вивчення суспільної думки.

Потрібно відмітити, що такі інструменти посилюють вплив громадян та бізнесу на діяльність органів влади, дають змогу краще контролювати їхню роботу, зокрема процес прийняття рішень, а органам влади краще розуміти та взаємодіяти з громадою.