ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В УПРАВЛІННІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ СУМСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ У 2018 РОЦІ

Начальник управління, начальники відділів та секторів проводять особистий прийом громадян відповідно до затвердженого графіка.

Протягом 2018 року на особистий прийом до начальника управління безпосередньо в управління звернулося 30 громадян, що на 57% менше від цього періоду минулого року;

 до заступників начальника управління – 573 громадян, що на 4,18% меньше від минулого року;

 до начальників відділів та секторів – 4427 громадян, що на 30,28% менше від минулого року.

Інформатором управління тільки за 4 квартал 2018 року було прийнято 3593 громадян з питань соціального захисту:

- жовтень – 2626 громадян,

- листопад – 1967 громадян;

- грудень – 1000 громадян. 

У зверненнях до начальника управління та заступників начальника управління порушено 30 різновидів питань, з них 13 (43,3%) вирішено позитивно, на 17 (56,7%) надано обгрунтовані роз’яснення.

Як свідчить аналіз звернень громадян, що надійшли до управління, найчастіше порушуються питання призначення та нарахування житлової субсидії; надання роз’яснень щодо особливостей нарахування житлової субсидії на опалювальний період; призначення соціальної допомоги, як одинокій матері; визначення соціального статусу та одержання пільг; надання матеріальної допомоги; забезпечення санаторно-курортним лікуванням та інші.

За категоріями авторів звернень:

-   5 - одинока мати;

-   4 - особа з інвалідністю 3 групи;

-   2 - УБД;

-   4 - особа з інвалідністю 2 групи;

-   6 - особа з інвалідністю 1 групи;

-   6 - дитина війни;

-   1 - ветеран праці;

-   4 - багатодітна сім'я;

-   244 - інші категорії ( в т.ч. працездатного віку).

За соціальним станом авторів звернень:

-   82 - пенсіонер;

-   29 - робітник;

-   16 - безробітний;

-    7 - працівник бюджетної сфери;

-    2 - військовослужбовців;

-    1 – селянин;

-    139 – інші категорії.

 Відповіді на звернення громадян надаються у встановлені законодавством терміни.

В управління ведеться роз’яснювальна робота серед населення Сумського району шляхом публікації інформації стосовно змін у законодавстві з питань соціального захисту населення. Протягом  2018 в районній газеті „Вперед”, „Вісті Сумських громад” та офіційному веб-сайті Сумської РДА було опубліковано 187 статей.

Прийом громадян в управлінні  соціального захисту населення райдержадміністрації проводиться щоденно в робочі дні з 8.00 до 17.15 год. (за потребою до 18.00 год.) та щосуботи консультативний прийом з 9.00 до 14.00 год. В управлінні працює інформатор, який консультує громадян та проводить попередній запис громадян на прийом, також на прийом в зручний час можливо записатися в телефонному режимі. Працює „гаряча” телефонна лінія ( 66 57 24).

Продовжується виїзна робота „мобільного соціального офісу” до населених пунктів району з метою доведення необхідної інформації з питань призначення субсидії безпосередньо на місцях. Спеціалістами управління соціального захисту населення протягом  2018 року для жителів Сумського району було організовано 67 виїздів “мобільного соціального офісу”. З громадянами за місцем проживання були проведені співбесіди з питань діючого законодавства України та надано роз’яснення з питань призначення субсидій, пенсій,   державних   соціальних    допомог   та   переліку   відповідного   пакету документів для оформлення. З різних питань прийнято 562 особи, з них керівником управління – 128 осіб та 153 заяви з комплектом необхідних документів для призначення всіх видів соціальної допомоги, в тому числі субсидії. Також була надана методична допомога на місцях уповноваженим сільських та селищних рад з питань соціального захисту.

У кожній сільській раді та управлінні соцзахисту населення на стендах розміщена необхідна інформація з питань визначення права на субсидію та порядку її призначення.

У травні та листопаді 2018 року організовано та проведено семінар-навчання з уповноваженими особами сільських та селищних рад, об’єднаних територіальних громад з питань надання населенню житлових субсидій за новим порядком. Також  питання було висвітлене на нараді з сільськими та селищними головами.

У липні 2018 року проведено семінар (з питань призначення субсидії) з безробітними особами, які перебувають на обліку в службі зайнятості.

У серпні 2018 року проведена співбесіда (навчання) з усіма уповноваженими особами сільських та селищних рад, об’єднаних територіальних громад (32 особи) з питання дотримання термінів подання заяв на виплату зекономленої субсидії, своєчасності надання довідок про склад сім’ї на запити управління, особливості призначення субсидії за новим порядком для домогосподарств, до складу яких входять працездатні безробітні громадяни та для домогосподарств, у складі яких є зареєстровані особи, які фактично не проживають.

На нарадах управління проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян, де обговорюються причини зазначених звернень, приймаються заходи з посилення відповідальності спеціалістів щодо виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Закону України „Про доступ до публічної інформації”.

Робота по розгляду звернень громадян знаходиться на постійному контролі.

Всього в управлінні  у 2018 році  було призначено та виплачувалися різні види державної соціальної допомоги, щомісячні компенсації 7,6 тисячам заявників, призначено житлові субсидії 8,5 тисячам домогосподарствам ( із 9,2 тисячі тих, хто звернувся), 10,8 тисячам пільговикам, в тому числі і учасникам антитерористичної операції, здійснювалося відшкодування  та виплата різних видів пільг, 3,4 тисячи осіб з інвалідністю отримали різні види державних виплат та різноманітні послуги. Всі види державних допомог надані за заявочним порядком. Сума коштів, яка була залучена на вказані цілі з різних джерел фінансування (державного, обласного, районного бюджетів) складає 261,6 млн.грн.