З 1 КВІТНЯ НОТАРІУСИ ОТРИМАЛИ ПРАВО ПРОВОДИТИ РЕЄМТРАЦІЮ ДОГОВОРІВ ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 1 квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам.

Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові.

     Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна:

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних  осіб - підприємців».

     Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:

- органам місцевого самоврядування та держадміністраціям;

- нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії);

- акредитованим Мін’юстом банківським установам;

- державним виконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).

     Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:

- створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;

- запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;

- запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;

- заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.

     Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам:

- уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у державної реєстрації майна та обтяжень;

- уніфікуються процедури реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців;

- скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу;

- буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом;

- створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів державної влади та інших юридичних осіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо);

- скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінансової звітності;

- забезпечено перехід на електронну форму документів;

- створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

     Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації:

- нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом;

- дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів;

- дієві механізми реагування у разі виявлення порушень.

 

  Плата за державну реєстрацію.

     У сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно:

- плата за проведення державної реєстрації залежить від об'єкта, його розміру, а також від того, заявником є фізична чи юридична особа;

- плата на надання інформації про зареєстровані речові права визначається Кабінетом Міністрів України.

     У сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців:

- у разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків.

     Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн, тобто 75% від вартості паперового аналогу.

     Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн.

     Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів.

     Законопроекти забезпечать належне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурі розподілу адміністративного збору:

- адміністративний збір за державну реєстрацію державними реєстраторами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій, зараховується в повному обсязі до Державного бюджету України за місцем надання послуг;

- у разі проведення державної реєстрації банком або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності спрямується 60% адміністративного збору, який залишатиметься у відповідного суб'єкта;

- фінансове забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів відповідно до законодавства.