НАТАЛІЯ НІТЧЕНКО: «СТВОРЕННЯ ЦЕНТРУ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ – ВИМОГА ЧАСУ»

З 17 грудня 2013 року жителі району мають можливсть отримувати 47 адміністративних послуг у новоствореному Центрі надання адміністративних послуг.

«Створення такої установи – вимога часу, адже функціонування центру забезпечить суттєве наближення послуг жителям району сприятиме підвищенню ефективності та якості послуг, поінформованості населення, економії особистого часу та коштів», - підкреслила заступник голови райдержадміністрації Наталія Нітченко.

Як зазначила Наталія Нітченко, ЦНАП створений як робочий орган в юридичному відділі апарату райдержадміністрації та налічує 2 посади державних адміністраторів згідно штатного розпису.

Підписані 5 меморандумів взаємодії ЦНАП з управлінням ветеринарної медицини в Сумському районі, управлінням Держземагенства в Сумському районі, Сумським міжрайонним управлінням головного управління Держсанепідемслужби в Сумській області, інспекцією Держархібудконтролю  в Сумській області та Сумським районним управлінням юстиції.

Встановлені інформаційні стенди. Надруковані довідково-інформаційні матеріали щодо надання адміністративних послуг, виготовлені скриньки для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг. В Центрі облаштовані місця для вільного доступу до мережі Інтернет, заповнення заяв та документів, необхідних для надання послуг.

За бюджетною програмою 2751820 «Утворення центрів надання адміністративних послуг» для Центру надання адміністративних послуг Сумського району придбано 9 персональних комп’ютерів та 3 багатофункціональних пристрої на загальну суму 69700 грн. за рахунок державного та місцевого бюджетів.

Виходячи з переліку адміністративних послуг, які повинні видаватися через ЦНАП, в Центрістворено 9 комп’ютерізованих робочих місць для представників дозвільних та адміністративних органів, які надають консультації суб’єктам звернень: Державної міграційної служби, Держземагенства, Держархібудінспекції, Укрдержреєстру, Державтоінспекції, Державної служби надзвичайних ситуацій та ін.

За 2013 рік надано 4192 послуги:

В травні 2013 в Сумському районі було дано старт реалізації  всеукраїнського проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту».

Місцевою владою та Сумською дирекцією УДППЗ «Укрпошта» зроблено все можливе для виконання соціальних ініціатив президента та урядових рішень, спрямованих на спрощення доступу населення до адмінпослуг. На даний час в усіх 34 поштових відділеннях Сумського району створені пункти надання адміністративних послуг. Поштовики, що пройшли спеціальне навчання у районному ЦНАП, надають жителям району близько 30 адміністративних послуг.

Згідно Закону України «Про адміністративні послуги» складовою частиною Центру надання адміністративних послуг являється дозвільний центр.

На сьогоднішній день в роботі Дозвільного центру Сумської РДА бере участь 20 повноважних представників з 12 районних та обласних організацій, які згідно затвердженого головою РДА графіку та особистих наказів здійснюють прийом та надають необхідні консультації суб’єктам підприємницької діяльності (графік прийому вивішений на 2 інформаційних стендах). Інформація для суб’єктів підприємницької діяльності на стендах оновлюється щоденно.

Дозвільний центр працює за принципом «єдиного вікна», коли документи дозвільного характеру видаються виключно через державних адміністраторів в дозвільному центрі.

В дозвільний центр Сумського району за 2013 рік звернулось 281 суб’єкт господарювання, видано 212 документів дозвільного характеру та надано 170 консультацій.

На даний час дозвільним центром видається 17 видів документів дозвільного характеру (7 платних, 10 безоплатних) та реєструється 4 види декларацій.

Робота дозвільного центру проводилася згідно плану роботи. За 2013 рік проведено 6 нарад з керівниками місцевих дозвільних органів з питань вдосконалення та створення для споживачів ефективного механізму доступу до адміністративних послуг.

В дозвільному центрі вивчають громадську думку за допомогою анкетування суб’єктів підприємницької діяльності. Такі опитування проводяться щороку. Позитивна оцінка в 2013 році отримана від 87% опитаних суб’єктів господарювання, які зазначали що: 1. самому не потрібно ходити до місцевих дозвільних органів і стояти в чергах; 2. немає потреби зустрічатися з представниками дозвільних органів, що раніше призводило до корупційних діянь; 3. дозвільні документи оформляє один орган замість декількох.

Цей факт є реальним свідченням того, що дозвільний центр не переродився у якусь «штучну» бюрократичну структуру, яка працює сама для себе, а став реальним і суттєвим помічником для суб’єктів підприємництва в дуже непростій процедурі отримання документів дозвільного характеру. Головна мета дозвільного центру – максимально скоротити час, який підприємець витрачає на отримання дозвільних документів для того, щоб мати можливість повністю зосередитись безпосередньо на здісненні господарської діяльності.

Робота дозвільного центру поліпшує місцевий підприємницький клімат, збільшує підприємницьку активність і, як наслідок, збільшує надходження податків до місцевого бюджету. Цей позитивний ефект досягнуто через встановлення прозорих та зрозумілих для підприємців схем проходження дозвільних процедур, запровадження нового регламенту роботи центру, що сприяє скороченню часових та грошових витрат на одержання документів дозвільного характеру.